نگرانی صلیب سرخ از شمار زیاد مفقودین و بازداشت‌شدگان در سوریه

نگرانی صلیب سرخ از شمار زیاد مفقودین و بازداشت‌شدگان در سوریه

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد عده زیادی از مردم سوریه به‌ دلیل روشن نبودن سرنوشت عزیزانشان که در نتیجه درگیری مفقود، ربوده و یا بازداشت‌ شده‌اند، در رنج و عذاب هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه اعلام کرد طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه عرفی، طرفین درگیری باید تمام تمهیدات لازم را نسبت به تعیین سرنوشت اشخاصی که در نتیجه درگیری به عنوان مفقود گزارش شده‌اند به‌کار گیرند و خانواده آنها را از هرگونه اطلاعاتی که از سرنوشت آنها در اختیار دارند مطلع کنند. همچنین در راستای شناسایی کشته‌شدگان، طرفین درگیری باید تمامی اطلاعات موجود را پیش از دفن اجساد ثبت و محل دفن را مشخص کنند. به‌علاوه، ضرورت دارد تا تمامی افرادی که بازداشت‌شده‌اند و یا در اسارت به‌سر می‌برند قادر باشند تا اخباری را که صرفا ماهیت شخصی دارند با اعضای خانواده های خود در هر کجا که باشند، تبادل کنند.

"مگنه بارت" رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه می‌گوید: افرادی که مطلقا از عزیزانشان بی‌اطلاع هستند بار احساسی سنگینی را به‌دوش می‌کشند. تردید درباره سرنوشت عزیزان‌شان، به سختی‌های آنها می‌افزاید و درد و رنج روانی برای آنها ایجاد می‌کند.

بر این اساس بخش محوری فعالیت کمیته بین‌الللی صلیب سرخ در سوریه را کمک به مردم در یافتن عزیزانشان و برقراری تماس مجدد بین اعضای خانواده‌هایی که از یکدیگر دور افتاده‌اند شامل می‌شود. بارت می افزاید: ما به‌طور منظم درخواست‌هایی را برای دریافت اطلاعات در مورد محل تقریبی افرادی که احتمال بازداشت یا مفقودی آنها می‌رود به مقامات سوری ارائه می‌دهیم. این قسمت بسیار مهمی از کار ما در سوریه است که می‌خواهیم افراد بیش‌تری در این‌باره بدانند تا بتوانند از ما کمک بجویند.

از آغاز سال تاکنون، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از هزار درخواست از افرادی دریافت کرده است که برای یافتن سرنوشت اقوام خویش که در سوریه مفقود شده‌اند به کمک نیاز دارند. از این تعداد، گمان می‌رود که اکثریت غالب آنها (بیش از 800) بازداشت شده‌اند. این درخواست‌ها بدون‌شک تنها کسری از کلِ موارد جستجو افراد برای دریافت اطلاعاتی در مورد خانواده‌هایشان هستند.

علاوه بر این فعالیت‌ها، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به کار خود در مورد پروژه‌های متعدد آب‌رسانی در کشور و ارسال غذا و کمک‌های پزشکی به سراسر سوریه ادامه می‌دهد.

کد خبر 2147001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha